wtorek, 16 września 2014

Podsumowanie kadencji radnego RM...

Podsumowanie kadencji Radnego Rady Miasta Siemianowice Śląskie.
Stefan Wieczorek – okręg 4 - Michałkowice, Bańgów, Przełajka.
Reprezentowałem mieszkańców w ramach Stowarzyszenia „Forum Siemianowice Śląskie”. W upływającej kadencji pracowałem w składzie Komisji Finansowo-Budżetowej. Jestem zadowolony z moich działań, bo udało mi się zgłębić problemy finansów publicznych. Samodzielnie mogłem oceniać przygotowywane projekty budżetów, jak również oceniać ich realizację po zakończeniu roku finansowego. Pozwoliło mi to prezentować swoje opinie odnośnie przygotowanych budżetów.
Budżet naszego miasta każdorazowo był zrównoważony, a aktualne zadłużenie jest poniżej dopuszczalnego wskaźnika.
Każdą złotówkę
zagospodarowano rozsądnie. Jest to bardzo ważne , jako że są to pieniądze publiczne, pieniądze  podatnika – Mieszkańca naszego miasta. W pracach komisji  najwięcej emocji budziło opiniowanie projektu budżetu miasta na każdy kolejny rok oraz udzielenie absolutorium Prezydentowi za jego wykonanie. Kadencja była trudna, ale większość zadań uchwalonych przez Radę Miasta zostało zrealizowanych.
RefleksjaINDYWIDUALNIE jako radny, niewiele mógłbym zdziałać. Dzięki wzajemnemu  zrozumieniu i dobrej współpracy z  przyjaciółmi ze Stowarzyszenia FORUM SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE, mogę powiedzieć, że mam udział w zrealizowaniu zaplanowanych celów strategicznych dla naszego miasta.
W imieniu mieszkańców występowałem w następujących sprawach :
1) Na mój wniosek Rada Miasta jednogłośnie uchwaliła stanowisko-protest skierowany do firmy „TAURON” odnośnie podwyżki cen za centralne ogrzewanie .
2) Pisemnie interweniowałem do „Wodociągów Siemianowickich” w sprawie zanieczyszczeń mechanicznych wody pitnej, podczas awarii w mieście, szczególnie w dzielnicy Michałkowice.
Osoby, które zgłosiły reklamację mogły otrzymać rekompensatę.
3) Nawiązałem współpracę z konsulem Republiki Słowackiej w Polsce w sprawie umożliwienia  poprowadzenia pielgrzymki biegowej z Michałkowic do Zakopanego przez terytorium Słowacji.
4) Brałem udział we „Wspólnej konferencji nauki, biznesu, administracji i środowisk chrześcijańskich „
labor omnia vincit - O pracy dla pracy – Kraków czerwiec 2014” na AGH.Jako jeden z nielicznych, pocztą elektroniczną zgłosiłem swoje uwagi i propozycje na przyszłość.                 5) We współpracy z mieszkańcami i policją skutecznie przyczyniliśmy się do likwidacji sklepów z „dopalaczami” na terenie Siemianowic Śl.
Ponadto udało mi się udzielić wielu porad w indywidualnych sprawach zgłoszonych w tej kadencji przez naszych mieszkańców.
►Ważne dla mnie sprawy:
- rodzina, edukacja,
- przedsiębiorczość/praca,
- budownictwo mieszkaniowe komunalne ;
- zdrowie, bezpieczeństwo.
 ►Umiejętności:
- Obsługa komputera,
- Prowadzenie blogu.
►Aktywność:
> Członek Komitetu Technicznego ds. betonu Polskiego Komitetu Normalizacji.
> Prezes Parafialnego Oddz. Akcji Katolickiej w Michałkowicach – wchodzę w skład Diecezjalnego Instytutu Akcji Katolickiej w Katowicach.
> Wchodzę w skład Internetowego Zespołu Synodalnego Archidiecezji
    Katowickiej.
> Członek Rady Zatrudnienia przy Powiatowym Urzędzie Pracy w
   Siemianowicach Śl.
Motto: „zgoda buduje, niezgoda rujnuje”.
Podsumowując upływającą 4-letnią kadencję w Radzie Miasta, dobrze oceniam współpracę z Włodarzami Siemianowic Śląskich, innymi radnymi, pracownikami Urzędu Miasta, tutejszymi stowarzyszeniami i mieszkańcami. Wszystkim- bez wyjątku-serdecznie dziękuję za współdziałanie na rzecz rozwoju naszego miasta. Zdaję sobie również sprawę z ogromu zadań stojących przed samorządem nowej kadencji, bowiem nie wszystkie zamierzenia tej kadencji udało się zrealizować.
Dziękuję przede wszystkim, moim wyborcom, mieszkańcom  naszego okręgu wyborczego, którzy we mnie uwierzyli i zgłaszali się do mnie ze swoimi problemami. Życzę, by kolejna kadencja Rady Miasta Siemianowic Śląskich była przełomowa, by nasze miasto szybciej się rozwijało, a społeczność mieszkańców w większym stopniu bezpośrednio uczestniczyła w decyzjach organów samorządowych. Tego sobie i Wam wszystkim życzę.
Jeśli mógłbym w czymkolwiek pomóc - serdecznie zapraszam.
Pozdrawiam
          Stefan Wieczorek







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz